Kijki "N W"- poradnik

Producenci

Ostatnio przeglądane

Poradnik

Poradnik Zobacz większe

Nowy produkt

0,00 zł brutto

Więcej informacji

Nordic Walking wymyślony został w latach 20 dziewiętnastego wieku w Finlandii jako jedna z form treningu dla narciarzy biegowych. Ostatnie kilkanaście lat to niezwykły rozwój tego sportu na całym świecie. Ową popularność można tłumaczyć niezwykłą prostotą tego marszy z kijami, który uprawiać można w każdych warunkach klimatycznych, terenowych a przede wszystkim w każdym wieku.

Odpowiedni dobór kijów
Długość kijów do Nordic Walking dobierana jest odpowiednio do wysokości ciała użytkownika. Długość ustala się mnożąc wysokość ciała x 0,66. Jest to jednak uzależnione również od indywidualnych predyspozycji i upodobań ćwiczącego, dlatego często bardziej odpowiadają kije krótsze bądź dłuższe niż zalecane. W przypadku korzystania z kijów naszej hurtowni nie ma z tym żadnego problemu gdyż wszystkie mają możliwość szybkiej regulacji długości zarówno przed jak i w trakcie treningu.

Rozgrzewka  i ćwiczenia rozluźniające
Każdy trening powinien być poprzedzony 5-10 minutową rozgrzewką, która umożliwi naszemu organizmowi płynne przejście do ćwiczeń i pozwoli ustrzec się kontuzji.

Rozgrzewka powinna mieć na celu rozgrzanie i rozciągnięcie odpowiednich mięśni, zaczynając od górnych partii (kark, grzbiet) i stopniowo schodząc w dół do samych nóg. Najlepsze są skłony pleców, obroty głową, wymachy nóg, podskoki itp. Każdy powinien sam wg własnego uznania i możliwości przygotować kilkuminutowy zestaw ćwiczeń rozgrzewających i powtarzać go każdorazowo przed treningiem. Po zakończeniu właściwego marszu wskazane jest również wykonanie kilku ćwiczeń rozluźniających i wyciszających organizm.

Technika marszu
Nordic Walking jest połączeniem marszu z techniką jazdy na nartach biegowych czyli odpychania się od podłoża. Trening powinno rozpocząć się od marszu z kijami luźno zwisającymi u wyprostowanych wzdłuż tułowia rąk. Po odnalezieniu odpowiedniego rytmu marszu należy połączyć krok z odepchnięciem się kijem w tył za pomocą przeciwnej ręki. Opierając się na paskach rękojeści kija, palce ręki rozluźniają uchwyt rękojeści a górna część tułowia poprzez rotacje w przeciwnym kierunku przyłącza się do wyprostowanie ręki. Należy pamiętać aby dolnej części kija nie wysuwać do przodu.

Największe zalety uprawianie Nordic Walking:
- można go rozpocząć w każdym wieku i uprawiać do późnej starości
- wzmacnia serce, reguluje pracę krwiobiegu i płuc a także wyrównuje ciśnienie
- koryguje postawę- poprawia samopoczucie i ogólną sprawność
- obniża cholesterol
- jedna z bardziej skutecznych metod zrzucania zbędnej wagi
- poprawia sprawność i samopoczucie
- zmniejsza ryzyko chorób układu krążenia

Najważniejsze aby uprawiać Nordic Walking regularnie i nie forsować drastycznie dystansu i prędkość, dopasowując go do indywidualnych możliwości organizmu. Grunt to umiar i rozsądek.

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Poradnik

Poradnik